Go to content

On the reverse side of the Disability Card, you can choose symbols (images) that help customer service staff understand your support needs. You can include up to four (4) symbols on the card.

Meanings of the symbols:

I need an accessible route.
Tämä symboli kuvaa esteettömän kulkureitin tarvetta.
I need access to an accessible toilet.
Tämä symboli kertoo, että tarvitset pääsyn esteettömään WC-tilaan.
I hope to skip the queue for health reasons.
Tämä symboli kertoo, että toivot pääseväsi jonon ohi terveydellisistä syistä.
It helps me if you explain your service to me or provide information in braille.
Tämä symboli kertoo, että pistekirjoituksesta on minulle hyötyä.
I benefit from an induction loop and/or sign language.
Tämä symboli kertoo, että induktiosilmukasta ja/tai viittomakielestä on minulle hyötyä.
I need time for transactions. Please speak clearly.
Tämä symboli kertoo, että tarvitsen aikaa asiointiin.
I need to bring my assistance dog with me
Tämä symboli kertoo, että tarvitset avustajakoiran mukaasi.

In addition to symbols, a QR code can be added to the card. The QR code allows you to provide more detailed information about your specific support needs.
See more information about the QR code.